Zagniatanie krzyżaków w wałach napędowych Cardana. Regeneracja drążków kolumny kierowniczej. Wymiana krzyżaków zaprasowanych.

 

krzyżaki zagniatane

Coraz częściej krzyżaki w wale kardana i drążkach kolumny kierowniczej zamiast tradycyjnym pierścieniem segera zabezpieczane są poprzez zagniatanie (stemplowanie, zaklepanie) np. Mercedes Vito, Mercedes Sprinter, VW Crafter, Ford Transit, Honda CRV, Toyota Rav 4. Zagniatany jest nie krzyżak lecz ucho wału kardana, w którym ten krzyżak jest osadzony. Zagniatanie wykonujemy specjalnymi stemplami na ręcznej prasie mechanicznej.

W przypadku wałów z krzyżakami zagniatanymi brak jest w widełkach rowków na pierścienie osadcze. Według serwisów ASO takie krzyżaki są niewymienne i należy kupić nowy wał... Nasz serwis wymienia takie krzyżaki od wielu lat. Posiadamy duże doświadczenie, wiedzę i odpowiednie narzędzia do wymiany krzyżaków "niewymiennych". Najtrudniejszą i najważniejszą czynnością w trakcie wymiany takiego krzyżaka jest jego wyosiowanie. Brak pokrycia osi krzyżaka z osią wału napędowego spowoduje bicie oraz uniemożliwi jego wyważenie. 

 

krzyżaki zagniatane Mercedes Sprinter

 

Bardzo często trafiają do nas wały, które próbowali naprawiać mechanicy nie posiadający odpowiednich narzędzi oraz wiedzy jak poprawnie wymienić zagniatane łożyska. Niestety zazwyczaj krzyżak wymaga ponownej wymiany a często trzeba również wymieniać widełki, w których krzyżak został osadzony.

 

prasa do zagniatania krzyżaków

Przegub krzyżakowy kardana po prawidłowo wykonanej wymianie zagniecionego krzyżaka.wal aluminiowy

ucho powtórnie zagniecione

 

Przykład przeróbki przegubu kardana z zagniatanego na zabezpieczany segerami.

przeróbka zabezpieczenia na seger

 

Poniżej zamieszczamy kilka przykładów źle wykonanej usługi wymiany krzyżaka zagniatanego.

Przykład nieprawidłowego zabezpieczenia krzyżaka - zaspawane ucho - kolejna wymiana krzyżaka będzie wiązała się z wymianą złącza rurowego. W tym przypadku koszt naprawy wału napędowego będzie wyższy.

zaspawane łożyska

 

Przykład nieprawidłowego (nie)zabezpieczenia krzyżaka wału pędnego - bardzo niebezpieczny dla użytkownika. Łożyska krzyżaka nie są zagniecione i mogą w każdej chwili wysunąć się ze złącza.

zapunktowany krzyżak

 

 

Oto co potrafi zrobić niewykwalifikowany mechanik.

zagniatanie krzyżaków

 

Zaspawany krzyżak - materiał został utwardzony spawem, złącze kołnierzowe nadaje sie tylko do wymiany.

krzyżak zabezpieczony blaszkami

 

Wymiana krzyżaka Mercedes Vito,

Wymiana krzyżaka Mercedes Sprinter,

Wymiana krzyżaka VW Crafter,

Wymiana krzyżaka VW LT,

Wymiana krzyżaka Ford Transit,

Wymiana krzyżaka Honda CRV,

Wymiana krzyżaka Honda HRV,

Wymiana krzyżaka Toyota Rav 4,

Wymiana krzyżaka BMW,

Wymiana krzyżaka Mercedes Viano,

Wymiana krzyżaka Audi,

Wymiana krzyżaka Suzuki SX4,

Wymiana krzyżaka Fiat Sedici,

Wymiana krzyżaka VW Amarok,

Wymiana krzyżaka Opel Insignia,

Wymiana krzyżaka Opel Antara,

Wymiana krzyżaka Opel Captiva,

Wymiana krzyżaka Subaru Outback,

Wymiana krzyżaka Subaru Forester,

Wymiana krzyżaka Subaru Legacy,

Wymiana krzyżaka Subaru Impreza,

Wymiana krzyżaka Volvo S60/ S80/ XC60/ XC90,

Wymiana krzyżaka Iveco Daily,

Wymiana krzyżaka Ford Transit,

Wymiana krzyżaka Lexus,

Wymiana krzyżaka Mazda,

Wymiana krzyżaka Nissan X-trail,

Wymiana krzyżaka Nissan Qashqai,

Wymiana krzyżaka Dacia Duster,

Wymiana krzyżaka Renault Scenic,

Wymiana krzyżaka Renault Kangoo,

Wymiana krzyżaka Renault Kadjar,

Wymiana krzyżaka Renault Kaleos,

Wymiana krzyżaka Hyundai,

Wymiana krzyżaka Suzuki Grand Vitara,

Wymiana krzyżaka Jeep Cherokee,

Wymiana krzyżaka Jeep Wrangler.

 

Zagniatanie krzyżaków, wymiana krzyżaków zaprasowanych, vito, crafter, sprinter, transit, honda crv, toyota rav 4, mercedes g klasa.